بهترین هارد اکسترنال سال 1400
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

راهنمای خرید هارد اکسترنال

در حالی که فضای ذخیره سازی ابری راحت است راهنمای خرید هارد اکسترنال ، اما برای همیشه در دسترس شما نیست. سرانجام ، ما از فضای ذخیره سازی ابر به چیزی که هنوز تصور نکرده ایم ، منتقل خواهیم شد. تا آن زمان ، انتقال کپی از پرونده های خود به یک درایو خارجی فقط یک روش خوب است.

چرا یک نسخه پشتیبان تهیه کنید؟ برای اطمینان از اینکه همه اطلاعات حیاتی شما ایمن و ایمن هستند ، مهم نیست که چه اتفاقی برای رایانه یا اتصال به اینترنت شما می افتد. همه چیز را به یک درایو خارجی ارسال کنید و از cloud به عنوان منبع ثانویه استفاده کنید.

اما با وجود گزینه های زیادی که اکنون در دسترس است ، از کجا شروع می کنید؟ راهنمای خرید هارد اکسترنالبرای آگاهی از چگونگی انتخاب درایو خارجی برای آرامش خاطر ، ادامه مطلب را بخوانید.

گنجایش انبار

 

مسلماً مهمترین مشخصات لازم برای خرید درایو خارجی فضای ذخیره سازی است. خرید یک دستگاه پرسرعت با رمزگذاری و دسترسی از راه دور اگر به اندازه کافی بزرگ نباشد که اطلاعات شما را ذخیره کند ، فایده ای ندارد. شما همچنین نمی خواهید راهنمای خرید هارد اکسترنال برای درایویی که هرگز حتی نزدیک به پر کردن نیستید از طریق بینی پرداخت کنید.

پس چه سایزی بهترین است؟ این به خود شما بستگی دارد.

اگر می خواهید دستگاهی مناسب برای انتقال اسناد ، عکس ها یا سایر رسانه ها از یک دستگاه به دستگاه دیگر باشد یا فقط می خواهید فضای ذخیره سازی لپ تاپ یا رایانه لوحی ارزان قیمت خود را گسترش دهید ، ممکن است یک درایو فلش میان رده ایده آل باشد .

در حالی که بزرگترین آنها می تواند فضای ذخیره سازی تا 2 ترابایت را داشته باشد راهنمای خرید هارد اکسترنال، اما برای حمل و نقل ساده هزینه زیادی دارند و بی جهت بزرگ هستند. در عوض ، در هزینه خود صرفه جویی کرده و یک درایو با ظرفیت 64 گیگابایت خریداری کنید که هزینه آن کمتر از 20 دلار است. Y می توانید درایوهای با اندازه دو برابر را دریافت کنید نه خیلی بیشتر.

اگر شما به ذخیره سازی خیلی بیشتر یا نگه داشتن طولانی مدت پرونده ها و پوشه ها علاقه دارید ، چیز قابل توجه تری می خواهید. یک درایو 1 ترابایتی برای اکثر نیازهای آینده قابل پیش بینی مناسب است. هنوز هم اگر ذخیره سازی صدها فیلم را تصور کنید - شاید مجموعه DVD خود را پاره کرده باشید - یا هرگز نمی خواهید فضای خود را کم کنید ، امروزه درایوهایی موجود هستند که فضای چند ترابایتی را ارائه می دهند.

به عنوان مثال ، Seagate Backup Plus از ظرفیت 1 ترابایت تا 5 ترابایت در دسترس است. مدل 1 ترابایتی بیش از 90 دلار نیست ، در حالی که مدل 5 ترابایتی 160 دلار است.

SSD در برابر HDD

درایو های خارجی در دو رنگ ارائه می شوند: HDD و SSD. ما در راهنمای خرید هارد اکسترنالمقاله ای جداگانه و در زیر جایی که روی مشخصات تأثیر می گذارد ، عمیق تر در مورد تفاوت این دو صحبت می کنیم . هنوز هم ، اساساً آنها دو روش مختلف برای ذخیره و دستیابی به داده ها هستند.

HDD ها (دیسک سخت) از دیسک های مغناطیسی چرخان برای ذخیره اطلاعات استفاده می کنند. هد خواندن / نوشتن این داده ها را در صورت لزوم تغییر می دهد ، بنابراین اصوات چرخشی نمادین آنها را می شنوید. SSD ها (درایوهای حالت جامد) از ترانزیستورهای کوچک گیت در سلول ها استفاده می کنند که می توانند بر اساس پالس های الکتریکی تلنگر بزنند یا خاموش شوند. آنها هیچ قسمت متحرکی ندارند ، از این رو نامگذاری شده است.

SSD در بسیاری از موارد به طور قابل توجهی سریعتر از HDD است اما می تواند بسیار گران شود. HDD ارزان تر است ، اما همچنین بزرگتر ، کندتر و به راحتی آسیب می بیند. برای درایوهای خارجی ، معمولاً بهتر است SSD انتخاب کنید مگر در شرایط خاص.

سرعت انتقال

مائوریتزیو پسه / فلیکر

اندازه همه چیز نیست ، حتی وقتی صحبت از درایوهای خارجی می شود. سرعت انتقال فوق العاده مهم است. اگر مرتباً پرونده ها را به یک درایو بسیار زیاد و عقب منتقل می کنید ، نمی خواهید برای همیشه منتظر بمانید تا انتقال انجام شود.

دو عامل اصلی در سرعت کار درایو شما نقش دارند: فناوری ذخیره سازی راهنمای خرید هارد اکسترنال اساسی و کانکشنری که از آن استفاده می کند.

اگرچه برخی از درایوها از سایر دستگاه ها سریعتر هستند ، اما به طور کلی ، SSD ها می توانند داده ها را سریعتر از HDD پردازش کنند . SSD های خارجی گران تر از نسخه های HDD خود هستند و اغلب ظرفیت ذخیره سازی کمتری دارند. شما به یکی یا دیگری نیازی ندارید ، زیرا SSD های بزرگتری وجود دارد که می توانید آنها را با قیمت مناسب خریداری کنید.

از نظر اتصال بین درایو خارجی و رایانه شخصی یا دستگاه همراه ، چندین گزینه استاندارد وجود دارد که باید در نظر بگیرید. امروزه بیشتر درایوها از رابط USB استفاده می کنند ، اما چندین نسل تفاوت های مشخصی دارند - از جمله مهمترین آنها سرعت انتقال است.

USB 2.0 یک استاندارد قدیمی است ، و اگر شما کار دیگری غیر از انتقال نادرست فایل های کوچک انجام می دهید ، از آن اجتناب کنید - حداکثر سرعت انتقال آن فقط به 480 مگابیت در ثانیه می رسد. درگاه به طور معمول در رایانه های شخصی کدگذاری نشده است.

اتصالات USB فراتر از 2.0 می تواند تا حدی گیج کننده باشد. ممکن است مشخصات ذکر شده به عنوان USB 3.0 ، USB 3.1 Gen1 یا USB 3.2 Gen1 را مشاهده کنید. هر سه در اصل یکسان هستند و سرعت آنها را تا 5 گیگابیت بر ثانیه فراهم می کنند و به طور معمول رنگ آبی را کدگذاری می کنند. در همین حال ، USB 3.1 Gen2 و USB 3.2 Gen2 نیز یکسان هستند ، با رنگ قرمز رنگ کد شده و انتقال 10 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهند.

سریعترین ، USB 3.2 یا 3.2 2 × 2 ، حداکثر 20 گیگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد.

USB-A متداول ترین نوع اتصال دهنده است (بخوانید: old school) ، دارای یک راهنمای خرید هارد اکسترنال جعبه مستطیل شکل و یک اتصال فقط از یک طرف بالا. USB-C جدیدتر ، کوچکتر و گردتر است و یک کانکتور برگشت پذیر را ارائه می دهد. Piggybacking این درگاه پروتکل DisplayPort برای خروجی ویدئو است. برخی از اتصالات از نوع پورت USB-C استفاده می کنند اما پروتکل Thunderbolt 3 را با سرعت انتقال تا 40Gbps کار می کنند.

برخی از دستگاه های قدیمی از اتصالات جایگزین مانند eSATA و Firewire استفاده می کنند ، اما به دلیل کاهش ارتباط آنها ، باید از آنها اجتناب شود.

همه اینها گفت ، شما ابتدا یک اتصال Thunderbolt 3 می خواهید. اگر خیلی گران است یا دستگاه شما از پورت USB-C (یا تاندربولت 3) برخوردار نیست ، در قسمت بعدی به دنبال پشتیبانی USB 3.1 / 3.2 Gen 2 باشید یا به پایین خط بروید.

قابلیت حمل و دوام

بیل رابرسون / روند دیجیتال

اگر به سادگی می خواهید یک درایو خارجی برای تهیه نسخه پشتیبان در خانه خود ذخیره کنید ، دستگاه های ذخیره سازی متصل به شبکه (NAS) ممکن است شرط بهتر باشد. آنها معمولاً به صورت یک دستگاه سیمی مستقل در شبکه محلی شما قرار می گیرند و چندین درایو و حالت ذخیره سازی را بسته بندی می کنند. Promise Technology ، QNAP و Synology فقط سه سازنده تخصصی در دستگاه های NAS هستند.

با این حال ، اگر می خواهید درایو خود را در مواقع بیرون نگه دارید ، قابلیت حمل و نقل ضروری است. باید سبک و کوچک باشد ، بنابراین می توانید آن را در جیب یا کیسه پر کنید تا سریع و سریع به آن دسترسی پیدا کنید. در حالت ایده آل ، شما کابل دیگری می خواهید که به کابل برق خارجی نیز نیازی نداشته باشد.

اکثر درایوهای خارجی بسیار سنگین نیستند ، و برخی از آنها کوچک هستند ، مانند Samsung T5 ، ظرفیت ذخیره سازی دیجیتال زیادی را ارائه می دهند در حالی که از لحاظ جسمی کم است. از طرف دیگر ، SSD ها کمی کوچکتر از نمونه های هارد دیسک خود هستند زیرا در آنها دیسک های مغناطیسی انباشته نشده قرار ندارند.

دلیل دیگر در نظر گرفتن SSD بیش از HDD ، دوام است. در حالی که راهنمای خرید هارد اکسترنال درایوهای خارجی امروزی اغلب مجهز به پوسته های ناهموار هستند تا از آنها در برابر آسیب محافظت کند ، این دو فناوری آرایش فیزیکی بسیار متفاوتی دارند. بدون قطعات متحرک ، SSD نسبت به هارد دیسک سنتی از دوام بیشتری در برابر آسیب دیدن برخوردار است.

امنیت

اگر داده های ذخیره شده در درایو خارجی شما از هر لحاظ حساس هستند ، رمزگذاری ایده خوبی است. بسیاری از درایوها با راه حل های رمزگذاری نرم افزار سازگار هستند و این موارد برای اکثر افراد مناسب هستند.

برای کسانی که امنیت داده های خود را جدی تر می گیرند ، شما می خواهید یک درایو با رمزگذاری سخت افزار پیدا کنید. اگر از امنیت بالایی برخوردار باشید ، حتی می توانید یک سیستم امنیتی فیزیکی مانند ورودی کد پین در درایو Padlock Apricorn Aegis را انتخاب کنید .

بعضی از راننده ها برای جلوگیری از دستکاری فیزیکی با محفظه های قوی حمل می شوند. در حالی که درایوهای فلش Ironkey کینگستون همان ظرفیت ذخیره سازی درایوهای کل مقیاس را ندارند ، آنها دارای یک لایه امنیتی ثانویه هستند که در صفحه مدار چاپی (PCB) جاسازی شده و در رزین فرو رفته اند. این طراحی دسترسی به تراشه های حافظه نصب شده در داخل را از نظر فیزیکی برای هر کس دشوار می کند.

سازگاری

خارج از جعبه ، درایوهای سخت خارجی به طور منظم برای یک راهنمای خرید هارد اکسترنال سیستم عامل خاص قالب بندی می شوند. به عنوان مثال ، یک درایو خارجی با فرمت برای ویندوز 10 ممکن است در کار با MacOS مشکل داشته باشد و برعکس. برخی از هارد دیسک ها نیز به طور خاص برای لینوکس قالب بندی شده اند.

با این وجود این تنظیم برگشت پذیر نیست. می توانید یک هارد دیسک را مجدداً فرمت کنید یا آن را پارتیشن بندی کنید تا قابلیت های مختلفی داشته باشد . اما اگر می خواهید از این دردسر جلوگیری کنید ، مطمئن شوید که درایو خارجی با سیستم عامل هدف سازگار است.

بازی کردن

آیا می خواهید یک درایو خارجی برای بازی در حال حرکت یا برای افزایش فضای ذخیره سازی یک کنسول داشته باشید؟ نیازهای شما ممکن است کمی متفاوت از یک کاربر متوسط ​​باشد.

در اینجا سرعت SSD حتی از اهمیت بیشتری برخوردار است ، زیرا سرعت پایین تر می تواند بر زمان انتظار و پاسخگویی بازی تأثیر بگذارد. USB 3.1 / 3.2 نیز بسیار مهم است ، اگرچه کنسول های جدید بازی و رایانه ها احتمالاً با سرعت بالاتر از USB-C ارتقا می یابند ، بنابراین آماده باشید.

گیمرها باید به دنبال ویژگی های پشتیبان گیری خودکار و سازگاری راهنمای خرید هارد اکسترنال جهانی باشند. برخی از مدل ها مانند درایو Silicon Power Armour A60 دارای ذخیره سازی داخلی برای کابل ها و محافظت درجه نظامی نیز هستند که ممکن است متناسب با نیازهای شما باشد.

سرانجام ، برخی از درایوها ، مانند خانواده Seagate Game Drive ، به طور خاص برای مطابقت با رنگ های PS4 طراحی شده اند در حالی که سایر مدل ها از بهینه سازی های Xbox استفاده می کنند.

ویژگی های اضافی

علی رغم اینکه همه مبانی تحقیق درباره محصول شما را پوشش داده است ، ما هنوز هم می توانیم در انتخاب صحیح قضاوت کنیم. وقتی هر گزینه در سطح پایه برابر به نظر می رسد ، می خواهید قبل از خرید ، ویژگی های اضافی را در نظر بگیرید.

یکی از ویژگی هایی که می خواهید به دنبال آن بگردید ضمانت تمدید شده است. اگر کل سیستم شما خراب شود ، این امر شما را تحت پوشش قرار خواهد داد ، بنابراین ارزش آن را دارد.

همچنین باید انواع کابل هایی را که درایو شما را همراهی می کنند ، یادداشت کنید. برخی از تلفن ها و لپ تاپ های جدید از اتصالات USB-C یا Thunderbolt 3 استفاده می کنند ، اما ممکن است درایو مورد نظر شما شامل کابل USB-A باشد. در این صورت راهنمای خرید هارد اکسترنال ، شما هنوز هم می توانید آن درایو را خریداری کنید ، اما همچنین باید یک کابل یا آداپتور متفاوت خریداری کنید که به هزینه کلی شما اضافه می کند.

همچنین ارزش بررسی درایوهای جدیدتری را دارد که دارای ویژگی های پیشرفته ای مانند ظرفیت شارژ کابل USB و قابلیت اتصال به Wi-Fi هستند.

 





:: بازدید از این مطلب : 13583
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : محمد سبز
ت : پنج شنبه 12 فروردين 1400
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی